Week van de Mentale Gezondheid

3 en 7 juni 2026

In de week van de mentale gezondheid nodig ik je uit om kennis te maken met ons atelier en met onze werkwijze. Ik ervaar zelf de gunstige effecten van creatief doen en denken, zoals bijvoorbeeld rust en voldoening.

Dat komt omdat creatief bezig zijn de natuurlijke aanmaak van dopamine bevordert. Dit stofje helpt je om te leren en ook om meer controle te houden over je emoties en gedrag. Wil je hier meer van weten? Deze informatie komt van wetenschappelijk onderzoekster Daisy Fancourt. In mei komt haar boek ‘Art Cure’ uit in het Nederlands, bij uitgeverij Ten Have. Het gaat heten: ‘Kunst als medicijn.’

Ze bevestigt hiermee wat we eigenlijk allang weten: creatief werken is fijn en goed om te doen. Dus dat gaan we vieren binnen het initiatief van Missie Mentaal en de GGD Eindhoven die aansluit met ‘Mental Gym’. Je kunt aansluiten op twee momenten:

woensdagavond 3 juni van 19.30 tot 21.00 uur

zondagmiddag 7 juni van 14.00 tot 15.30 uur

Wat gaan we doen? Schrijven en maken in je eigen kleine Onderzoekboek. Ook wel creatieve reflectie genoemd. Dit helpt je om met compassie naar jezelf te kijken. Geen talent nodig, ook geen oordeel. Wel wat lef en goede zin! Ik vertel ook over mijn boek ‘Ontluiken’.

Aanmelden is nodig i.v.m. de ruimte en dat doe je door me een mail te sturen marijke @ marijkeliefting.nl (dit is geen link ivm mailbots, dus zelf even intikken). Er zijn geen kosten aan verbonden.

marlief

All posts

No Comments

Leave a Reply

×